středa 4. března 2015

Volání sirény - Pomsta - Michaela Burdová

  
 Autorka: Michaela Burdová
Série: Sirény
Počet stran: 368
Nakladatelství: Fragment


Vydržela pravá láska staletí a překonala nenávist, nebo se změnila v touhu po pomstě?

Noel se nedokáže smířit se smrtí svého přítele. Je přesvědčená, že za ní stojí nadpřirozené síly. Každé léto se totiž ve městě ztrácejí a záhadně umírají muži. Její teorii o siréně, která má všechno na svědomí, nikdo nevěří. Až na záhadného Derrena, který se nedávno přistěhoval a kterému Noel očividně není lhostejná. Co když ale Derren něco skrývá?

Dívka se začne zaplétat do příběhu staleté zrady a nenávisti a brzy zjišťuje, že jí jde o život. Vše se ještě zkomplikuje, když poznává strýcovu přítelkyni Larissu – skutečnou sirénu.


Michaelu Burdovou nejspíš ani nemusím představovat. Je to velmi úspěšná česká autorka, která má na kontě již mnoho knih. Přiznám se, že její fantasy série o jednorožcích jsem nečetla a ani to v plánu nemám. Série o sirénách mě ale zaujala, tak jsem se ji rozhodla zkusit. 

Styl psaní se mi docela líbil, kniha ubíhala a byla čtivá. Na příběhu bylo vidět, že má autorka obrovský vztah ke zvířatům, což mi přišlo moc hezké. Akorát... místy pro mě byl děj až příliš naivní. Asi už nejsem cílová skupina pro tenhle typ knížek, nebo jestli je to autorkou, to netuším. Zkrátka už mi to ale místy přišlo buď jako hodně nadsazené nebo jako prostě hodně naivní. Potom tam ale byly pasáže o sexu a alkoholu, což mě trochu zmátlo, protože jsem postupně začala nabírat dojem, že je to vážně kniha pro mladší. 

Noel byla docela sympatická. stejně jako většina postav. Ty klučičí mi sice trochu splývaly .Líbila se mi Noelina rodina i kamarádky a také to, že Noel psala a měla ráda zvířata, to byly hezké vlastnosti, které jsem ocenila, protože byly takové milé a dělaly z ní obyčejnou, reálnou dívku.

Kdo mi ale přišel jako maximálně klišoidní postava, byl Derren; tajemný, neskutečně sexy, měl spoustu peněz, nastěhoval se do místního opuštěného domu, měl na zdech divné obrazy ze starých dob... Ovšem díky faktu, že bylo od začátku jasné, kdo je, to nebylo až tak okaté a trapné klišé, ale i tak to bylo zatraceně předvídatelné a velmi, velmi ohrané.

Každopádně, i přes to všechno jsem si knihu přečetla a docela jsem si to užila. Michaela píše čtivě a lehce, takže jsem u Pomsty strávila pár odpolední a hezky s ní zabila čas. Doporučila bych ji ale rozhodně mladším čtenářům, protože ti starší už vidí spousty chyb a mezer. I tak se ale jedná o pěknou knížku, kterou jistě mladší věková skupina velmi ocení.

Na závěr ještě musím říct, že s první knihou bohužel srovnávat nemůžu, protože jsem nakonec nejdřív přečetla druhý díl. První mi přišel z knihovny teprve včera, takže to budu mít trochu prohozené. Jsem na to sama zvědavá, jak se postavy z Pomsty chovaly dávno před tímto příběhem a jaké to vlastně bude :). Že budu vědět, jak dopadla celá série, mi až tak nevadí, protože, přiznejme si, až tak nepředvídatelné to zas není. Ale i tak, až se budu nudit, budu moct sáhnout po milém, nenáročném čtení, na které se už teď docela těším.


Hodnocení knihy: 70%


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment, moc si toho vážím :)


3 komentáře:

  1. Naprosto s tebou souhlasím :) Kniha byla hodně předvídatelná a spíš pro mladší čtenáře, ale i tak jsem si ji užila :)

    OdpovědětVymazat
  2. No... po zážitku s jedničkou se do dvojky zrovna moc nehrnu, ale i tak si ji asi přečtu. Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem nečetla, viděla jsem ji v knihkupectví i v knihovně, ale zatím jsem měla jiné favority :) Ale třeba si ji někdy přečtu :) Ale díky za pěkný článek :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat