čtvrtek 30. dubna 2015

Past - Andrew Fukuda

Poté, co jsem s chutí přečetla první díl, poté zhltla i druhý, nemohla jsem se dočkat posledního dílu této trilogie. A můžu vám říct, že tedy bylo na co čekat! Musela jsem si knihu vzít do školy a četla jsem v jednom kuse. S každou další stránkou nastala nová akce, která si žádala mou pozornost a já prostě musela číst dál a zjistit, jak to dopadne. 

Autor: Andrew Fukuda
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Vyprávění: Ich forma z pohledu Gena, občas kapitoly v er formě z pohledu Sisi nebo Záře

Anotace: Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti.
Osud Genovi chystá i další překvapení – znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem…
Velkolepé finále skvělé trilogie od Andrewa Fukudy.

Autor je pro mě skutečným mistrem akce. Od první kapitoly se pořád něco děje, děj je akční, napínavý, a můžu vám garantovat, že nebudete moct knihu odložit. Jen velmi málo knih je tak nabitých akcí a ještě méně knih je tak originálních a zajímavých.  První díl série mi sice velmi připomínal Hunger Games, s druhým dílem ale veškerá podobnost zmizela a stejně tak je to i ve třetím. Andrew Fukuda vymyslel neskutečný svět plný komplikací, šokujících skutečností a zásadních a děsivých odhalení, kde vůbec nic není takové, jaké se na první pohled zdá. A s každým dílem je tato série lepší a lepší. 

Autor Gena a Sisi staví mnohdy do zdánlivě neřešitelných situací. Sama jsem si někdy říkala, jak by to mohli vyřešit, a vůbec jsem netušila. Takže za to má kniha také obrovské plus, protože děj je všechno, jenom ne předvídatelný. Když jsem se dostala na konec, cítila jsem s hrdiny i beznaděj; jak si poradí dva obyčejní "glupani" mezi miliony "lidí" - tedy upírů, kteří baží po jejich mase? Mají vůbec naději? A má vůbec smysl snažit se přežít a vyhrát předem prohraný boj?


Pokud stále váháte, jestli se do série pustit, rozhodně do toho jděte. Je to vážně neobyčejná trilogie plná akce, napětí, strachu, ale i nějaké té romantiky, která není vůbec přehnaná, naopak do příběhu krásně zapadá a skvěle ho doplňuje. Nečekejte ale žádné projevy nehynoucí lásky. Gen a Sisi jsou prostě dva lidé, kteří netouží po ničem jiném, než po přežití, bezpečí a pravdě. A na tom je také postavený celý příběh, ne na jejich vztahu.

Tato série je velmi zvláštní a pozoruhodná. Autor si vymyslel svět, který funguje naprosto odlišně než ten náš a jeho fantazie musí být opravdu... neobyčejná. Přesto to ale někdy nefungovalo tak, jak mělo, a některé útěky byly až příliš fantastické a některé scény možná až nepříliš představitelné.

Vše o této sérii se dozvíte na stránkách www.andrewfukuda.cz. Tam se můžete podívat i na zahraniční obálky a porovnat, která z nich je nejhezčí. Za mě je to jednoznačně ta česká.


Klady
Zápory
Neustálá akce a napětí
 Místy to bylo možná trochu překombinované, ale to se dá snadno odpustit
Originální a zajímavý děj
Některé nelogičnost
Upíři v nepřikrášlené verzi


Hodnocení: 90%
Hodnocení série: 85%

Recenze na předchozí díly:

  

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment! :)

 

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze! :) Mně se Past hodně líbila a za mě je nejlepší z celé série. Tak jako všeobecně mi přišlo, že je autor díl od dílu lepší a lepší :)

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi pěkně zpracovaná recenze! Tuto knihu si už dlouhou dobu chci strašně, ale opravdu strašně moc přečíst.

    OdpovědětVymazat