pondělí 21. září 2015

Splynutí - Julianna Baggottová

Autorka: Julianna Baggottová
Počet stran: 512
Nakladatelství: Jota
Vyprávění: Er forma


Anotace: Být Čistý znamená být chráněný v ráji, který nese jméno Dóm. Partridge však unikl do vnějšího světa, do světa mimo Dóm, kde se mezi kouřem a popelem snaží přežít "nešťastníci". A Čistí se s jeho únikem nehodlají smířit. pod vedením Partridgeova otce terorizují těmi nejhoršími možnými způsoby nešťastníky, aby clapce získali zpět pod "ochranné" klenby Dómu.
Po Partridgeově boku však stojí skupinka těch nejstatečnějších, kteří se rozhodli moc Dómu zlomit: bojovnice Lyda, revolucionář Bradwell, strážce El Capitan a Pressia, mladá žena, spojená s Partridgem tajemnou minulostí. Před dávným časem jisté zhoubné síly zosnovaly plán, který má přivést Zemi k definitivní záhubě. A pouze Partridge a Pressia dokáží hrozící zkázu zastavit.



Po Čistém, který mě naprosto okouzlil a neskutečně fascinoval, jsem na druhý díl bohužel musela čekat skoro tři čtvrtě roku, takže jsem měla ze začátku problém se hned zorientovat. Jedná se totiž o ten druh knihy, ve kterém je neskutečné množství informací a střípků, které se k sobě skládají dílek po dílku jako mozaika. To, co autorka odhalila v první knize, byl jen zlomek toho, co se ještě muselo doplnit. Takže jsem měla problémy, než jsem si uvědomila, že o tom, o čem se postavy baví, jsem skutečně někdy četla a věděla. Tudíž velmi doporučuji číst knihy v krátkém čase po sobě, abyste v tom neměli guláš.


Jak už jsem napsala, autorka hází čtenářům střípky a kousky, které se musí slepit dohromady, aby daly ucelený obraz. To je výborné, protože je vidět, jakou si s tím musela dát práci. Zároveň je to neuvěřitelné lákadlo na další díly. Jakmile se do toho zakousnete, čtete prostě dál a dál, protože prostě potřebujete vědět, jak to skončí a co to všechno má vlastně znamenat!


Začátek mi sice přišel trochu zmatený, protože jsem se do toho nějak nemohla začíst, jakmile jsem ovšem najela na tempo knihy, nemohla jsem se odtrhnout. Autorka zvolila vyprávění z er formě z pohledů několika postav: Pressie, El Capitana, Partridge a Lydie. Okolo těch se kapitoly točí v pravidelných intervalech. To byla zkouška nervů, když se v kapitole nějakého z nich odehrávalo vážné drama! A musím říct, že to bylo skoro nepřetržitě. Takže jakmile skončila kapitola Pressie, neskutečně jsem se těšila na další, a stejně tak to bylo s každou další postavou a každou další kapitolou.

Julianna Baggottová napsala opravdu neskutečně propracované dílo se správnou dávkou romantiky, akce a napětí. Tohle je vyloženě dokonalá kombinace, která jistě zaujme každého, kdo má alespoň trochu rád dystopie a knihy, kde nic není jasné na první pohled.

V některých knihách by byl s podobně velkým počtem postav velký problém. Naštěstí to není případ této série. Autorce se výborně podařilo vytvořit odlišné charaktery, nejen povahou, ale i myšlením. Tomu do značné míry pomáhá i er forma, ale i přesto je to velké plus.

Na třetí díl se neskutečně těším. Jsem zvědavá, jak celá série dopadne, a jestli postavy konečně naleznou alespoň trochu vytouženého klidu. A hlavně jestli naleznou odpovědi a zbývající střepy do obrazu pochopení celého apokalyptického světa.


Hodnocení knihy: 90%


Za recenzní e-book děkuji Palmknihy.cz, moc si toho vážím :)

Žádné komentáře:

Okomentovat