sobota 11. dubna 2015

10 důvodů, proč milovat Meg Cabotovou

Já jsem Meginy knihy začala číst asi ve čtvrté třídě. Chvíli mi trvalo, než jsem k nim našla cestu, ale potom jsem zhltla Princezniny deníky a hlavně Mediátora. Teď je mi osmnáct a tyhle knihy mě pořád baví. .. vydala už nespočet knih, které mě provází celým dospíváním. Velmi jsem si oblíbila její styl psaní a sedl mi její humor, který je mi blízký. Pro mě je to prostě paní Spisovatelka s velkým S. 
Proč ji milovat?


1. ... vydává knihy pro všechny věkové kategorie
Meg píše nejen knihy pro děti (Allie Finklová), pro teenagery (Princezniny deníky, Mediátor, Hrdinkou snadno a rychle, Mezi láskou a smrtí...), ale i pro dospělé (série o Lizzie Nicholsové, Jak dokázat lásku, Slepá vášeň). Takže si může vybrat každý.

2. ... píše o rozmanitých tématech
Tenhle bod vlastně souvisí s prvním. Nejen, že se dokáže vžít do malé holky, ale stejně bravurně to zvládá i u dospívajících dívek a samozřejmě dospělých žen. Meg Cabotová si také originálně poradila nejen s upíry (Nenasytná), tak s detektivkami (Heather Wellsová) a s knihami pro různé věkové kategorie, navíc skvěle skloubila vážná témata s těmi lehčími.

3. ... dává do knih hodně ze sebe
To čtenářům autora vždycky přiblíží. Navíc když autor píše o něčem, co dobře zná a zažil, příběh je hned živější. U Meg Cabotové je to například série o Heather Wellsové -  stejně jako hlavní hrdinka této série, tak i autorka pracovala jako zástupce vedoucího koleje, měla problémy s nadváhou a trpěla endometriózou. Vraždy sice nejspíš jako Heather nevyšetřovala, ale i tak je skvělé, když si na konci knihy můžete přečíst pohnutky, které ji k napsání knih vedly, a podobnosti, které dala i své hrdince, protože je sama prožila. 

4. ... její knihy jsou vtipné
Můžu vám garantovat, že se při čtení vždycky alespoň něčemu zasmějete. Pro Cabotovou je charakteristický sarkastický humor a cynismus, který mají skoro všechny hrdinky jejích knih. Hrdinky jsou také většinou správně ztřeštěné :).


5. ... může ji číst i v angličtině
Cabotová píše hezky a zároveň jednoduše, takže pokud sáhnete po nějaké její knize v angličtině, budete jí pravděpodobně rozumět. 

6. ... odmítla zfilmování Mediátora, protože si nemohla sama vybrat herce
To mě zaujalo hned, jak jsem se o tom dozvěděla. Je to pro mě známka toho, že jí záleží na jejích postavách a příbězích a raději odmítne podepsat práva na film, ze kterého by mohla mít peníze, než aby byli vybráni herci, kteří hlavním hrdinům nesednou. Je to sice velká škoda, protože potom by mohl být Mediátor daleko oblíbenější a známější, ale já ji za to velmi obdivuji.

7. ... může s vámi být celé dospívání
Opět: díky tomu, že píše romány pro všechny věkové generace, může vás provázet od začátků puberty po dospělost. A nikdo neříká, že nemůžete její knihy pro dospívající číst i ve třiceti!

8. ... z jejích knih se také něco naučíte
Například Princezniny deníky jsou prokládány Miinými úkoly do školy, takže se tam setkáte s matematikou (kterou Mia nesnáší - další plus), francouzštinou a dalšími předměty z její školy. Například já si doteď pamatuju, jak tam byla vysvětlená konstituční monarchie a tak jsem se tam naučila, co to je :D Také v Heather Wellsové byla zmíněna endometrióza - onemocnění děložní sliznice - takže se mi to potom v biologii snáze pamatovalo :D

9. ... její chlapi jsou k sežrání!
V každé knize jednoho takového božího chlapíka najdete, to k tomu prostě patří. Mne si nejvíc získal Cooper ze série o Heather Wellsové nebo Jesse z Mediátora. Nejvíc, ale fakt nejvíc, mě ale okouzlil Cal Langdon z Jak dokázat lásku - jel do Itálie na svatbu svého kamaráda s jedním jediným cédéčkem: Queenů! Prostě dokonalost sama! :D Meg umí hezky vykreslit postavy - kluci jsou správní, žádní ochranitelští zvrhlí blbečci, navíc mají i své horší stránky. A hrdinky nejsou žádné ufňukané slečinky, které čekají na záchranu.

10. ... vypadá jako velmi sympatický člověk 
Vždycky, když jsem s ní četla nějaký rozhovor nebo ji prostě viděla, jsem měla dojem, že musí být velmi chytrá, sympatická a vtipná. Její knihy jsou pro mě pohlazení po duši a moc ráda bych se s ní někdy setkala osobně.

Co vy? Také máte Meg Cabotovou rádi? 

10 komentářů:

  1. Já si jí zatím tolik neoblíbila, četla jsem Lizzie, Slepá Vášeň a sérii Nenasytná a za mě průměrné, ne-li podprůměrné knihy.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady ty knihy jsou takové slabší :)

      Vymazat
    2. Lizzie mě docela bavila, ale Slepá vášeň mi přišla nic moc. A Nenasytná byla spíš na odpočinek a zasmání, rozhodně to není její nejlepší dílo.

      Vymazat
  2. Moje největší oblíbenkyně a vzor už od dětství! :)) <3 Se vším souhlasím! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Moc jsem toho od Meg Cabot nečetla, ale ty knížky, které jsem četla, se mi moc líbily :)

    OdpovědětVymazat
  4. ja ju mam hrozne rada! :) vďaka nej som začala čítať

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem od této autorky ještě nic nečetla, ale chtěla bych. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tu vůbec neznám, určitě na ni kouknu, díky za tip :-).
    Zvu vás všechny na giveaway, ve které můžete vyhrát úžasné sérum na řasy určené pro zhuštění, prodloužení a větší objem řas :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Keď som si prečítala názov, vôbec som netušila o kom článok bude.. Keď som si však prečítala úvod, bolo mi to jasné! :) Denník princeznej som si chcela prečítať, potom som však videla film a už som sa do toho nedokopala :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mě nějak její knihy nesedí. Vím, ze hodne lidi ji ma rado, ale ja jeem od ni nedokazala docist jedinou knihu a ze jsem to zkousela hned nekolikrat. Moc ti ale preju, ze mas takovou svoji oblibenou autorku.

    OdpovědětVymazat